سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوتوگرام : فوتو گرام ها درواقع چیزی جز سایه اجسام بر روی سطح حساس کاغذ عکاسی نیستند !

این تعریفی بود که تو کتابا ازش می شه . حالا اگر بخوام به زبان عامیانه تر بگم ، می شه این : شما یه طرح و موضوع دلخواه انتخاب می کنید ، بعد واسه اجزای مختلف اون طرحتون از اجسام مختلف استفاده می کنید ! اونا رو روی کاغذ عکاسی می زارید و نوردهی می کنید . بعد از مراحل ظهور و ثبوت هم عکستون رو کاغذ عکاسی چاپ می شه .

برای این روش می تونید به جز استفاده از اجسام از بریده های مقوای مشکی هم استفاده کنید ؛ یا طرحتونو روی شیشه بکشید و شیشه رو رو کاغذ بزارید و نوردهی کنید .

اینام چند نمونه از فوتوگرام های من :

طراحی از درخت :

آنالیز عکس خودم ( کارگاه گرافیک ) :

فعلا



[ پنج شنبه 90/9/24 ] [ 3:21 عصر ] [ شیوانا ]

نظر

سلام دوستان . بعد مدتی اومدمو به وبلاگام سر و سامون دادم .

اومدم یه خبر بدم و اونم اینکه که من وبلاگ زیبان رو که کارای هنری مو توش می زاشتم حذف کردم چون متاسفانه هیچ بازدیدی نداشت !

در عوض کارامو از این به بعد اینجا می زارم . به امید اینکه توجه بیشتری بهشون بشه ...

تمام پست های زیبان رو می تونید تو قسمت آرشیو بخش " زیبان ، اشعار و آثار شخصی " ملاحظه کنید . همه رو اونجا جمع آوری کردم .

کار های جدید هم کم ندارم اما متاسفانه کنکور وقتی برای به روز کردن وبلاگ برام نمی زاره . ولی قول می دم هرزگاهی فرصت پیدا کردم آپ کنم .

برام دعا کنید .

خدانگهدار  



[ سه شنبه 90/9/22 ] [ 4:39 عصر ] [ شیوانا ]

نظر

مگسی را کشتم

نه به این جرم که حیوان پلیدیست، بد، است

و نه چون نسبت سودش به ضرر، یک به صد است

طفل معصوم به دور سر من می چرخید

به خیالش قندم

یا که چون اغذیه ی مشهورش، تا به آن حد گَندَم

ای دو صد نور به قبرش بارد

مگس خوبی بود

من به این جرم که از یاد تو بیرونم کرد

مگسی را کشتم

"مرحوم حسین پناهی"

 

حرف شخص خسته :

شعر آپ این سریم رو خیلی دوست دارم .... واقعا برام پر معنیه .... .

تو این مدت ، از مهر تا حالا انقدر اتفاقات مختلف افتاده که نه می رسیدم آپ کنم ، نه دیگه می رسم ! مهم ترین دلیلشم اینه که امسال کنکوریم ... برام دعا کنید .

10 مهر هم تولدم بود . ولی دلیل خاصی ندیدم پست اختصاصی بزنم .

از همه ی کسانی که بهم تبریک گفتند متشکرم .

التماس دعا



[ یکشنبه 90/7/24 ] [ 6:3 صبح ] [ شیوانا ]

نظر

این پست معرفی نامه ی کامل نام و شخصیت شیواناست . به عبارتی نام مستعار من . منبع متن پست ارسالی مجله ی موفقیته که خود من هم با داستان ها و شخصیت شیوانا اونجا آشنا شدم ... براتون خلاصه ی مطلب رو اینجا می نویسم .

داستان های کوتاه شیوانا سال هاست که در مجله ی موفقیت جای ثابت خودش را پیدا کرده است. در سالگرد تولد موفقیت سوالی کوتاه از مهندس فرامز کوثری ، نویسنده داستان شیوانا پرسیدیمو از او خواستیم توضیح دهد که شیوانا کیست. آنچه می خوانید پاسخ نویسنده شیواناست :

در همین آغاز سخن بگویم که شیوانا وجود خارجی ندارد ! انسان خردمند و دانایی به اسم شیوانا با این بیان شیوا و پرنغزی که در مجله موفقیت می خوانیم هیچ وقت در این دنیا نبوده است . به زبان خیلی ساده شیوانا یک شخصیت تخیلی است و دهکده شیوانا با همه ی ساکنانش هم در عالم واقعیت وجود ندارند .

شیوانا مخفف و کوته نوشته عبارت " شیوانا سخن دانا " است . کلمه ی " شیوا " با دو حرف آخر کلمه ی " دانا " کنار هم قرار داده شدند و نام شیوانا را ساختند .

شیوانا در مجله ی موفقیت متولد شد . لحن صریح و بی پرده ی شیوانا او را دوست داشتنی کرد و صداقت و پاکی افکارش همه را مجذوب خود ساخت .

دیری نپایید که یک نفر روی اینترنت ادعا کرد شیوانا را پیدا کرده است . آن هم در هند ! فرد دیگری با مطالعه ی دقیق بر روی فضای داستان ها مدعی شد که محل دهکده ی شیوانا را روی نقشه ی جغرافیا یافته ایست . دهکده ای در ژاپن که بین دو رود خانه قرار دارد و مردمش مشغول کاشتن برنج هستند و مدرسه ای هم در حاضیه دهکده وجود دارد .از همه جالب تر اینکه خیلی ها ادعا کردند خود شیوانا هستند و برای خودشان روی اینترنت سایت زدند ! اما برای اینکه خیال همه را راحت کنم همینجا صریح می گویم که شیوانا وجود خارجی ندارد و اگر من خالق آن هستم از دید من شیوانا شخصیتیست کاملا ایرانی و هماهنگ با فرهنگ اصیل اسلامی که به خداوند یکتا و اخلاق انسانی معتقد است و از بدی و الودگی و دروغ و فریب دوری می کند . او عصاره ی معلم های داناییست که در زندگی عادی با آنها برخورد می کنیم .

یک ضرب المثل قدیمیست که می گوید : "وقتی خردمند با دستانش به سمتی اشاره می کند ، فرد ساده  دل به نوک انگشتان او زل می زند !" و این یعنی از سمت اشاره فرد خردمند غافل می ماند . به نظرم باید به جای اینکه شیوانا را در شخصیتی مثل فرامرز کوثری جست و جو کنیم ، و یا با یافتن شخصیت و و اسم مشابهی در فرهنگ های دیگر سعی کنیم شخصیت او را لوث کنیم ، بهتر است لختی تحمل کرده و به سمتی که او اشاره می کند بنگریم ! شاید آن گوهر گمشده ای که قرار است زندگیمان را متحول کند و مارا از اینی که هستیم بهتر سازد در امتداد انگشتان شیوانا باشد . در این صورت دیگر شیوانا و نویسنده ی او اهمیتی ندارند و سمت نگاه شیواناست که ارزشمند و دیدنی می شود ...

حرف شخص خسته :

این کامل ترین و جامع ترین توضیح و معرفی بود که خودم از شیوانا خوندم . و واقعا خوش حالم که نام مستعارم اسم همچین شخصیته تکامل یافته ایه . هرچند خیالی ... و امیدوارم بتونم تو زندگیم مثل شیوانای واقعی زندگی کنم ...



[ یکشنبه 90/7/3 ] [ 11:13 عصر ] [ شیوانا ]

نظر

::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
چاپ تی شرت