سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمریکا دوباره دارد بر طبل جنگ می کوبد . قربانی بعدی انگار سوریه است .

حقیقت اینست که دولت های آمریکا توسط دو کارتل عظیم اقتصادی پشتیبانی مالی می شوند و ناچارند سیاستهایشان را با فرامین آنها تنظیم کنند . کمپانی های اسلحه سازی و دیگری کمپانی های نفتی . اگر جنگ و درگیری و ترس و نفرت بین کشورها نباشد محصولات کمپانی های تسلیحاتی روی دستشان می ماند و اگر آرامش و امنیت و صلح برقرار نباشد کمپانی های نفتی قادر به فعالیت نخواهند بود .

سیاست دولت های جمهوری خواه و دموکرات امریکا هم معمولا بر همین اساس شکل می گیرد .

 

آمریکا هرچقدر هم ظاهر الصلاح باشد و خودش را انسان دوست و مدافع حقوق بشر نشان بدهد عملکرد لااقل ده ساله گذشته اش برای هر طفل خردسالی هم واضح و مبرهن است که این وعده ها چقدر توخالی و بی پایه اند .

باید قبول کنیم دنیا در حال حاضر یک قلدر گردن کلفت دارد به اسم ایالات متحده

قلدری که شاید خیلی ها آرزوی گرفتن عکس یادگاری با او را دارند

قلدری که در برابر او دو راه بیشتر نداری . یا باید به او باج بدهی یا اینکه از او کتک بخوری

قلدری که از قضا با قاضی و کلانتر و تک تک همسایه های ما هم دستش توی یک کاسه است .

قلدری که گاهی در شمایل رابین هود خودنمایی می کند و خیلی ها هم برایش هورا می کشند . 

 

آمریکا به بهانه مقابله با تروریست به افغانستان حمله کرد . اصلاحات انجام شده طی سالهای اخیر در این کشور را نمی شود منکر شد اما آیا القاعده و طالبان از بین رفتند ؟

هنوز بعد از ده سال روزی نیست که خون مردم بیگناه این کشور ریخته نشود .

آمریکا به بهانه مبارزه با سلاح های اتمی و دیکتاتوری صدام به عراق حمله کرد . صدام اعدام شد و هیچ سلاح اتمی پیدا نکردند . هر روز ده ها نفر در عراق کشته و زخمی می شوند . دیکتاتور رفت اما گرسنگی و تروریست و فقر جایش را گرفت .

 

تمام زیرساخت های عمرانی و اقتصادی در اثر جنگ متلاشی شدند و حالا دوباره با پول مردم و از جیب مردم توسط شرکت های آمریکایی و غربی بازسازی می شوند .

موشک های آمریکایی ? ساختمان ها و جاده ها و پل ها را منهدم کرد و حالا شرکت های آمریکایی دارند دوباره می سازندشان .

 

حالا انگار نوبت سوریه است . مردم قرار است از چاله بیرون بیایند و در چاه بیفتند . طی دو سال جنگ احمقانه داخلی هزاران نفر کشته شدند و کشور با خاک یکسان شد و حالا آمریکایی های عزیز قرار است تشریف بیاورند و خاک همین خرابه را به توبره بکشند . این وسط مردم هستند که قربانی می شوند . مردمی که قلدرهای دنیا به بهانه دفاع از حقوق آنها موشک بر سرشان خواهند ریخت .

 

نمی دانم فیلم the kid چاپلین را دیده اید یا نه ؟

داستان امروز دنیا درست مثل همان کودک شیطان فیلم است که با سنگ شیشه مغازه ها را می شکند و بعد شیشه بر می آید و شیشه های نو می اندازد و پول می گیرد و همه هم او را دوست دارند ولی هیچکس نمی داند آن بچه شیطان که شیشه را شکست با شیشه بر مهربان دستش توی یک کاسه است . 

 

 

 

حکایت دنیای امروز درست مثل مدرسه ایست که ناظم و مدیرش ببو گلابی و ترسو هستند و مبصر کلاس انقدر زورش زیاد است که خودش دانش آموزان را تنبیه می کند . شاید این دانش آموز واقعا شایسته تنبیه باشد اما تنبیه کردن او وظیفه مبصر گردن کلفت کلاس نیست . مدیر و ناظم ببو گلابی باید به خودشان بیایند که نمی آیند چرا که از مبصر گردن کلفت پول توجیبی می گیرند و چشمشان را می بندند و تلاش می کنند برای بوفه مدرسه آب معدنی و ساندویچ بخرند و تمام هم و غمشان اینست که کسی حیاط مدرسه را کثیف نکند .

 

خدا کند روزی بیاید که هیچ جنگی در هیچ جای دنیا نباشد به هیچ بهانه ای ....

 

 

به نقل از وبلاگ جوگیریات



[ سه شنبه 92/6/26 ] [ 12:31 عصر ] [ شیوانا ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
چاپ تی شرت